liveforlove

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna - 22 februari 2013 10:50

Lekte lite med mobilen igår :) se och njut ;)

Av Johanna - 21 februari 2013 09:26

Att jag inte kommit på tidigare hur smidigt det är att blogga från luren är ju otroligt. Så mycket mer inlägg jag kan bjuda på då det inte tar samma tid som att sitta vid dator. :)

Har veckans första jobbdag idag. På ett ställe jag varit förut så det känns bra. Kör dock långdag idag till 16:30 men det går. Har lite rast nu och sen ska vi gå ut :)


Ha en bra dag alla trogna läsare!

Av Johanna - 20 februari 2013 18:02

Så jäkla stolt idag då min fina klarade uppkörningen!bara teorin kvar som han fixar galant det vet jag!

Älskar dig tokmycket!

Av Johanna - 19 februari 2013 15:05

Barnen fick lera fb mormor. Joels mormor om vi ska vara petiga men hon är mormor till de andra när de är här oxå :)
Så idag myser vi och grejar med lera.

Av Johanna - 18 februari 2013 17:55

Har bevisligen glömt bort bloggen igen. Inget speciellt händer så jag har väl inget speciellt att skriva om troligen. Det avgör ganska mycket. Plus att jag nu för tiden verkligen inte spenderar mycket tid vid datorn.


Vad händer då?

Barnvecka men bara stora T här. Lilla är sjuk så han dyker nog upp under veckan. Mysigt att få ro om stora T lite nu när hon har sportlov. Det klagas det inte på. Idag har vi hunnit med ett besök på biblioteket och just nu väntar vi på att äppelpajen ska svalna så ska vi mumsa i oss det.


Imorgon står en dejt med fina Carro på schemat och sen ett besök på arbetsförmedlingen som jag hoppas ska göra nån nytta. Vore skönt med lite tryggad inkomst i alla fall.


Aja vi hörs när vi hörs. Ska försöka bättra mig jag lovar!

 

Av Johanna - 11 februari 2013 09:55

Sitter på jobbet och väntar på eleverna för dagens tredje lektion. Engelska står på schemat :)

Skönt att vara på ett ställe där man får en möjlighet att lära känna eleverna i alla fall :) varje måndag fram till påsk i alla fall.

Hoppas dock på lite mer jobb eller helst ett heltidsjobb! Någon som känner sig manad att ge mig ett? :)

Av Johanna - 4 februari 2013 20:03

Skulle jobbat idag men vaknade vid 4 imorse av att elefanter dansade på huvudet. Insåg sen med älsklings hjälp att jag troligen fått en migrän attack. Det tackar bestämt nej till fler gånger.

Gick över framåt eftermiddagen men känner fortfarande att det inte är helt hundra. Men nu kan jag vara uppe i alla fall.


Tillbringade eftermiddagen med kojbygge och kladdkaka med grabbarna. Mys värre men nu ligger dom nerbäddade och jag ska hoppa in i en dusch och fortsätta till sängen för måndagsmys med sambo. Se om vi ska börja kika på en ny serie :) Väntar ju spänt på nya avsnitt av sons  :)



Nehe det var vad jag hade att bjuda på idag! Kommentera gärna när ni ändå är här inne så mycket roligare då :D

Av Johanna - 3 februari 2013 15:28

100 sanningar om mig.

SENASTE:
Dryck: Mjölk
Telefonsamtalet: Mamma 
SMS: Cicci
Sång du lyssnade på: Nåt i Ciccis bil igår
Gången du grät: Ett tag sen

HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat någon två gånger: Ja
Har någon varit otrogen mot dig: Ja
Varit kär?: Jag är kär 
Förlorat någon speciell person: Pappa
Varit deprimerad: Jo
Varit så trött att du somnat sittandes: Tror jag inte

DINA TRE FAVORITFÄRGER:
färg 1: Blå
färg 2: Svart
färg 3: Rosa

I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: Nix
Fått ditt hjärta krossat: Nej
Skrattat så att du har börjat gråta: Nej
Träffat någon som förändrat ditt liv: Nej
Insett vilka som är dina äkta vänner: Visste jag innan
Fått reda på att någon har pratat om dig: Haha typ
Kysst en kompis: Nej

BLANDAT:
Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Haha alla
Hur många barn vill du ha: Max 3
Har du några husdjur: Nej
Vill du ändra ditt namn: Nej 
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Firade midsommar
Vilken tid vaknade du idag: 9 ca
Vad gjorde du igår runt midnatt: Kollade film
Någonting som du längtar till: Sommaren
Senaste gången du träffade din pappa: 5,5 år sen snart
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Inget
Vad lyssnar du på just nu: Barnens lek
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Ja
Vad gör dig irriterad just nu: Inget
Vad är ditt namn: Johanna
Singel/upptagen: Upptagen
Stjärntecken: Kräfta
Kille eller tjej: Tjej
Grundskola: Fivelstad skola och Petrus magni
Gymnasie: Vätternskolan
Högskola: Karlstad universitet
Hårfärg: Blond
Långt eller kort: Långt
Längd: 171
Vad gillar du gällande dig själv: Det mesta
Piercings: Nej
Tatueringar: 3
Höger eller vänster: Höger

DIN FÖRSTA:
Operation: Öronen
Piercing: Naveln
Tatuering: Tribe i svanken
Bästa vän: Sofia
Sporten du spelade: Räknas ridning?
Husdjur: Hund
Vaccination du minns: Stelkramp
Konsert: Vätternfestivalen
Förälskelse: Pass
Alkohol du drack: Cider

JUST NU:
Äter du: Inget alls
Dricker du: Inget
Är du på väg att: Till affären
Lyssnar du på: Barnens lek fortfarande
Väntar du på: Inget speciellt

DIN FRAMTID:
Vill du ha barn: 2 till tror jag
Vill du gifta dig: Jo det vill jag
Karriär i åtanke: Dåligt med det

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: Ögonen
Kramar eller pussar: Pussar
Kortare eller längre: Längre
Romantisk eller spontan: Romantisk
Snygg mage eller snygga armar: Mage
Tatueringar eller piercingar: Tatueringar
Känslig eller inte: Känslig 
Ragg eller förhållande: Förhållande
Bråkstake eller tveksam: Bråkstake :)

HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling: Eh ja det har väl hänt :)
Tappat glasögon eller linser: Ja
Haft sex på första dejten: Ja
Krossat någons hjärta: Jodå det med
Har du blivit arresterad: Nej
Dissat någon: Haha aldrig! ;)
Gillat din killkompis (mer än som vän): Typ ja

TROR DU PÅ:
Dig själv: Ja
Mirakel: Ja fast lite tveksamt
Kärlek vid första ögonkastet: Ja
Himlen: Ja 
Tomten: Nej
Att kyssas på första dejten: Eh tror på? Kör på om det känns rätt!
Änglar: Ja

SVARA ÄRLIGT:
Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej
Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Självklart
Vad kan du verkligen inte leva utan: Jere och barnen och cola tror jag  ;)
Vad vet inte så många om dig?: Det är mycket det!

Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards