liveforlove

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Johanna - 31 december 2012 21:02

Juli


Så juli bjöd på brännboll med laFamilia och dagen efter en paddlings tur i St Annas skärgård med Jere, Cicci och Matrim. Det var ju en upplevelse kan jag ju säga på många sätt ;)

Sommarjobbet började och jag tillbringade 4 veckor på sommaröppet på Lustigkulle. Trivdes mycket bra och hoppas på att få komma tillbaka nästa sommar :)

En väldigt stor sak var ju att Jere slutade vara 20åring och gick nu upp till 30 år :)

Jag och mamma tog med oss Tyra och Joel till Gränna/Visingsö och trots riktigt dåligt väder hade vi det mysigt :)

Detta är oxå månaden då min far skulle fyllt år om han funnits kvar hos oss!

     




Augusti


Prickade in mitt första och sista ryggskott på jobbet hoppas jag, det var en pärs jag gärna hoppar över igen!

Jag tog med mig hela familjen ut till Bona för dop av lilla Meja!
Och Jere och jag drog med grabbarna i familjen till Valla och gamla Linköping.

Joel började på sitt nya dagis som visade sig vara guld!

Det var årsdagen då min far gick bort 5 år utan dig <3

Det allra största måste ändå vara att jag sa upp lägenheten för att bli sambo!

       


September


Dagis anordnade piratfest så jag fick hämta en tuff kille på dagis!

Jag fick ett nytt jobb!

Det var födelsedagsfest hos svägerska Katja med temat rock.

Jag valde att lägga lärarstudierna på hyllan troligen för gott. Ett beslut jag inte ångrar idag.

Joel och jag drog iväg och mötte flickorna Karlsson i Stockholm och gick på riddarmaskerad.

       

Av Johanna - 31 december 2012 10:59

 


Ett år tillsammans idag!

 

Jag älskar dig så in i helvete. 

Ett år har passaret jag hoppas det blir många fler!

Av Johanna - 31 december 2012 10:32

April

 


Då har vi då kommit till april och vad hände då?

Träning stod högt i kurs hos mig och gymmet fick njuta av mitt besök flera gånger i veckan. Vi hade oxå en överjävlig kurs i skolan om miljö men jag klarade den till slut. Gjorde oxå praktik denna månad på södra skolan. 

Vi firade påsk med hela Lafamilia vilket var jättemysigt! Och firade in valborg så klart!

   


Maj

I maj skaffade jag mig en systemkamera mycket bra beslut!
Vi firade morsdag med en liten present :)

Fastnade i instagram träsket :)

Hela familjen var på plats i kyrkan när Jason skulle döpas!

             


Juni


Joel passade på att fylla fem år och jag 29.

Vi firade midsommar så klart hos Ann-Marie :)

Jag, mamma och Joel tog en tripp till Parken Zoo och kollade på djuren och åkte karusell.

Jag fick den fjärde tjejen till fadderskalan då lilla Elise föddes.

Vi njöt av lite ledigt jag och Joel innan allvaret skulle dra igång med jobb och sommardagis. 

Och vi försökte självklart njuta av den lilla sommaren som var :)

           



Fortsättning följer!

Av Johanna - 31 december 2012 09:00

Januari


I januari var det alltså läge att byta blogg hit och jag har trivts måste jag säga, vad hände annars?

Ja jag och Jere var ju nykära som sjutton så klart ;) Fast än så länge var det ganska tyst om det i bloggen :)

Jag var på del 2 i kursen om andlig utveckling vilket var mycket intressant och givande, alltid roligt att träffa likasinnade människor.


   


Februari


Det var nu det blev officiellt, det var han och jag! Ubbe var ju oxå en stor del av vår familj och jag var inne på att hämta hem en hund från ett annat land men det gav jag upp då det kändes rätt så oseriöst med hela biten vilket jag är glad för idag!

   

Mormor passade på att fylla 90 år och Ann-Marie prickade in 40 års dagen!

 

Jere kom med barnen och vi hade en mysdag med bak! Passade även på att njuta av snön med Joel och Ubbe!

     

Vi firade alla hjärtans dag så klart :)

 

Det var oxå i februari jag fick veta att fina Carro med familj skulle återvända :)

   


Mars


Jag tog upp kontakten med min bästa manliga vän Jonas igen vilket inte var en dag för tidigt!

Det var oxå praktik på södra skolan som gällde, den allra sista som fick mig att besluta att lärare var inget för mig.

Det var kalas för fina Tyra som fyllt 6 år. Storasyster och jag var i Stockholm över dagen och Karlstad besöktes för närträff igen.

Och detta var månaden då huset nämndes för första gången i denna blogg... Önskar att läget förändrats sen dess men icke...

         



Får ta lite i taget här :) Fortsättning följer!

Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards