liveforlove

Alla inlägg under november 2012

...

Av Johanna - 27 november 2012 19:23

Nu packa det sista för imorgon blir jag sambo för förhoppningsvis sista gången i mitt liv. Det ni :)

Av Johanna - 27 november 2012 13:46

Jag funderar på att låsa bloggen. Det är så många hemliga besökare här och jag vet inte om jag vill att ni ska följa med i mitt nya liv som startar i morgon. Först tänkte jag sluta blogga. Men varför då? Jag trivs med att kunna få ur mig mina tankar. 


Vad tycker ni? Ni icke hemliga då ;) För ni andra kommer ju inte svara som vanligt.


Nu ska jag städa vidare!

Av Johanna - 26 november 2012 20:37

Så var den här, sista kvällen ensam. Imorgon kommer Jere sova här så vi kommer igång tidigt på onsdag och sen är det dags. Vi flyttar!

Skönt ska det bli även om det är lite kvar tills dess. Ska packa det allra sista här hemma i morgon kväll. Men först på dagen jobba lite och hjälpa Jere städa lite tror jag. Ska dit efter jobbet får vi se vad han vill ha hjälp med i alla fall :)


Det känns pirrigt nu. Men nu ska jag hoppa ner i soffan och njuta av sista kvällen ensam ;)

Av Johanna - 23 november 2012 08:39

Jag skakade på huvudet och skrattade lite för mig själv i morse. Det var inte så svårt att lägga ihop två och två. Jag tänkte för mig själv: undrar hur denna resa ska sluta, vart kommer den sluta och framför allt hur? Hur tänker man när man gång på gång gör samma sak? Man skriver en sak som man inte kan stå för, man säger en sak man inte menar. Man gör en sak som man egentligen inte vill? Varför tar man beslut man inte vill?

En gång är ingen gång men hundra är några gånger för mycket. Man ska låta det avslutade vara just avslutat. Jag kände direkt att nej jag vill inte veta vart detta slutar, jag kliver av nu, jag vill inte åka i en av de bakre vagnarna i karusellen. Men sen tänkte jag till lite mer. Jag har ju själv gjort just dessa val och ångrat dom bittert vissa dagar och älskat dom andra...


Varför skriver man skit om en person? Snackar skit och låtsas att man inte bryr sig? Gör allt för att såra, och då menar jag allt? Man säger till sina vänner, aldrig mer. Jag avskyr honom och vill aldrig se honom mer. 

Nu förstår jag hur det var, när alla skrev men vad fan ni älskar ju varann det kan man läsa mellan raderna.

Det kunde man inte alls för så var det inte, det var så jag sa. Och det är säkert det svaret jag skulle få om jag får något svar på mitt sms... Men saken är den lilla gumman att jag varit där. För länge. 

Ja jag avskydde honom, skrev elaka saker, gjorde elaka saker allt för att visa jag skiter i honom. Eller ja i alla fall tills jag låg där i hans armar igen och fick äta upp mina ord. Till nästa gång för då var visan om igen.

Tills en dag då hjärtat fått nog, det går inte att älska på det sättet när man väldigt ofta avskyr varann.

Idag gör jag varken eller, jag hatar inte och jag älskar inte. Jag fick nog, hjärtat fick nog, det blev utslitet. (Av denna person idag tillhör det ju någon bättre som ni vet någon som är rädd om det) Men det hör inte hit.


Det jag ska säga nu kommer från hjärtat ett slitet hjärta. 


Följ ditt hjärta, lev, älska och hata! Men bara till den dagen du känner att det gör för ont! Då måste du ge upp. Kanske hamnar ni aldrig där, kanske gör ni det. 

Följ ditt hjärta kanske blir det en kärlekshistoria som går till stjärnorna eller kanske sitter du här några år efter och skriver som jag fast till någon annan... Låt tiden utvisa. Men ångra aldrig att du inte försökte igen. Ångra hellre att du försökte igen det kommer kännas bättre det lovar jag!


Från mig till dig, jag älskar dig och skulle skydda dig om jag kunde, kanske är det just det jag gör just nu. 

Av Johanna - 23 november 2012 00:02

Här ligger jag nerbäddad sen en bra stund men John blund lyser med sin frånvaro. Han har redan varit här en gång för Joel snarkar bredvid så adressen har han... Han måste fastnat nånstans helt klart :(

Av Johanna - 22 november 2012 16:38

Jag behöver ett jobb! Helst med bra lön oxå. Någon som har ett på lager?

Har ju två timvik men det är ju så jädra osäkert. Man vet ju aldrig hur mycket man får jobba menar jag. Men det ordnar sig väl det med. Det brukar ju göra det på nåt sätt menar jag. Får ju i alla fall inkomst i december oxå sen är det kört. Så får hålla tummarna att det rings in lite jobb under december nu. Men det ska det nog göra :) 

Men om någon har ett litet jobb till mig så tar jag tacksamt emot det :) 

Vad det är spelar mindre roll bara det är ett jobb   :)

Av Johanna - 22 november 2012 13:04

 


Av Johanna - 21 november 2012 19:47

 

Vissa stunder är det som att känslan svämmer över.

Jag är så innerligt lycklig med dig.

Du är det allra bästa för mig glöm inte det!

 

Du är den vackraste jag mött

Inte tuff och kall och hård som andra

Du har väckt upp det jag trott var dött..


Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Skapa flashcards