liveforlove

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Johanna - 27 augusti 2012 21:19

Det här med att jag ska bli sambo lockade läsare må jag säga. Kul :)

Annars då händer inte mycket här. Bilen var på service idag, inte alls kul. 1500 fattigare och lite till blir det på måndag då det var mer som behövde fixas inför besiktning. Eller lite var väl i underkant. Det stör mig kan jag lova. Men får gilla läget och se glad ut.


Idag fyller lilla mamma år oxå. Grattis till henne (inte för att hon läser min blogg) och jag har redan sagt grattis på telefon! 


I morgon är det allvar igen. Dagis för lilleman och jag ska till Linköping på ett möte. Fullt upp känns det som.


Ny design vill jag ha oxå :) Någon som kan hjälpa?



Förlåt för rörigt inlägg nu säger vi godnatt tror jag :)

Av Johanna - 27 augusti 2012 14:09

Eller inte riktigt men har idag sagt upp min lägenhet så från 1/12 har jag ingen lägenhet. Ialla fall inte på papper ;)

Den 1/12 blir jag sambo. För sista gången hoppas jag! Det är inte utan att jag är nervös för jag vet hur det gått förut. Men nu med denna man känns allt så annorlunda. Jag vill tillbringa resten av mitt liv med honom. Men visst det känns lite otäckt för jag har gjort min lägenhet till min borg. Det var här jag skapade ett nytt jag. Här jag byggde upp mig själv. Det ger jag upp nu. För att starta resan mot nya mål. 

Men det blir bra det vet jag. 

För jag älskar honom mega massor mycket! 

Och hans två barn jag älskar dom som om dom vore mina egna. Framtiden ser ljus ut!


Det kan bara bli bra det här. Även fast jag är lite nervös :)


     

Av Johanna - 27 augusti 2012 00:39

Läste precis ett inlägg i en av mina favoritbloggar. Gick sen vidare och läste kommentaren vilket lett till inlägget. Och jag blev rent ut sagt förbannad. 

Bara för att man är mamma ska man väl inte behöva sluta leva?

För att sammanfatta handlade det om en utekväll och barnvakt. Antar att inte alla blir förvånade nu?

Det ska alltså vara fel att ha en helkväll med tjejkompisarna för att man är mamma? Det är sinnessjukt enligt mig. Jag har levt ett fartfyllt liv med mycket fest innan jag fick Joel. Känner mig ganska klar på den fronten. Men nog fan älskar jag en helkväll på krogen med brudarna ibland? Man tankar ny energi och kommer hem och är en bättre förälder för att man har kopplat av en stund och gjort något eget.

Det är konstigt att det alltid ska vara så fel när mammor gör egna saker. Det är aldrig någon som reagerar om en pappa springer ute på krogen varenda helg.


Man kan ju tro vi lever på 50-talet!


Shit vad irriterad jag blev. Vilka puckon det finns i lilla landet lagom!

Så ja frustrationen avskriven!


Godnatt!

Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards