liveforlove

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Den här tiden på året

Av Johanna - 22 juli 2012 20:01

Just den här tiden på året är saknaden större. Det närmar sig. Om lite drygt en vecka skulle du fyllt 65 år. I år skulle du varit pensionär på riktigt men det blev inte så. Sommaren var din tid, du trivdes som bäst. Jag minns så väl den sista sommaren. 60 års dagen och barnbarn närmade sig. Det du sa att du aldrig skulle få. Jag är så tacksam att du fick träffa Joel. Ditt barnbarn. Att du hann med det. Ni fick två månader tillsammans men det satte spår, jag vet inte hur han kan veta vem du är. Men det gör han, han känner igen dig på bilder utan att man säger något. Han pratar om dig som om du vore alldeles här hos oss och jag vill så gärna tro att han får träffa dig. Att han fortfarande kan se dig, för han pratar om dig som om du precis varit här och hälsat på. 

 

Jag tror att du valde en utväg, att du tog möjligheten för att du inte orkade mer. Jag tror du var nöjd med livet. Att du visste att allt skulle bli bra. Jag tror att du lämnade en stor del av dig själv i ditt barnbarn. 

Jag är så tacksam för den där sista sommaren, dom minnena glömmer jag aldrig, dom harjag gömt längst in i hjärtat. 

Framför allt är jag så tacksam för att inget kan få tron på att få ses igen aldrig sviktar. Det är bara en fråga om tid. Jag vet att du finns kvar här hos oss som älskar dig. Men jag kan inte hjälpa att jag skulle vilja se din min nu, jag har kommit så långt. Jag önskar du fick dela detta med mig. Den människa jag blivit, jag tror du skulle varit stolt. 

 

Där på andra sidan molnen där solen alltid skiner, där väntar du på oss det vet jag. Jag känner det i hjärtat. Sen den dagen du lämnade oss har jag aldrig någonsin fruktat döden, det här är en resa mot ett högre mål. Jag försöker leva livet fullt ut, för jag vet hur fort det kan ta slut.

Det fanns i osagt mellan oss, vi visste vart vi stod. Men jag önskar ändå att jag sagt hur mycket jag älskar dig. Att du hade fått med dig dom orden på din sista resa. 

Så lilla pappa tills vi möts igen får jag viska ut i vinden hur mycket jag älskar dig och hur tacksam jag är för att du hade valt att spendera ditt liv med just oss. 

Jag saknar dig mer idag av flera skäl men jag vet att du vaktar på mig och att du säkert ler i din himmel för utan ord visste du hur det var ställt. 

 

 

Men jag kan inte hjälpa att det finns dagar som idag då jag känner mig så fruktansvärt ensam för att du inte finns här hos mig. <3


 
 
Katja

Katja

23 juli 2012 15:38

<3 blir tårögd när jag läser! Vet ju precis hur det är. Det där är precis som om det vore jag som skrivit! Styrke kramar!

http://Lyckligaord.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 13 maj 2013 12:53

Den nya bloggen är upplåst. Dock är det bara ett test så får vi se om det funkar :) Ser ju att en del fortfarande är in här och kikar dagligen :)   cumgranosalis.blogg.se där hittar ni mig nu för tiden :)   Och om någon är duktig på design få...

Av Johanna - 12 april 2013 18:20

I stället för att låsa denna blogg valde jag att skapa en ny. Är det någon mer som vill ha lösen är det bara att hojta till.    Antingen här men uppge då en mail så jag kan kontakta er ingen vits med att skriva ut adress och lösen här eller hur :...

Av Johanna - 9 april 2013 16:24

Jag känner att jag vill komma tillbaka och blogga lite igen...   Men då jag inte har en aning om vilka ni är som läser fortfarande så kommer jag sätta lösen.   Lämna en kommentar skriv ett mail eller skriv på fb om ni vill ha det :) ...

Av Johanna - 21 mars 2013 08:11

Sitter och väntar på dagens morgonmöte innan dagen drar igång. Trivs verkligen här så gillar att gå till jobbet idag :) Är ju lite olika när man jobbar som vikarie och hoppar runt vissa ställen känns bättre än andra. Men överlag trivs jag överallt...

Av Johanna - 18 mars 2013 19:55


  Grattis prinsessan på din födelsedag! I helgen blir det kalas :D ...

Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards