liveforlove

Alla inlägg under juli 2012

Av Johanna - 31 juli 2012 11:00

 

Idag är ingen vanlig dag. 

Det är pappas födelsedag.

65 år skulle vi firat idag om du funnits kvar hos oss.

Vi firar idag Joel och jag genom två ballonger som stiger mot skyn.

Vi älskar dig för evigt!

 

 

Av Johanna - 29 juli 2012 20:20

Gillar verkligen inte när lilleman är borta. Allt blir så tyst. Vi ska inte prata om hur det blir att sova sen heller. Usch! Saknar hans andetag bredvid. Tror nog det är jag som tycker det är mest mysigt att han sover bredvid sin mamma.  :) 

För han sover ju utan problem i sin säng när Jere är här.

Men idag är liten hos mormor då jag öppnar i morgon. Ensamt jo jag tackar ja!!


Kom hem plutten mamma saknar dig! :)


 

Av Johanna - 29 juli 2012 19:28

Är ute på kvällspromenad. Runt råssnäs blev det. Jag, naturen och musiken i öronen. Och jag trivs. Tankar ny energi och rensar tankarna.

Av Johanna - 28 juli 2012 21:07

Idag tog jag och mamma/mormor med oss Joel och Tyra för en tur till Gränna/Visingsö. Stannade och fikade på vägen ner och sen när vi kom fram tog vi direkt färjan över till Visingsö där vi startade med en remmalagstur. Vi tog den långa turen som skulle vara i två timmar. Tyvärr blev det hemskt väder, åska och regn så turen var inte helt trevlig. Stackars Tyra frös massor men efter att ha fått på sig mina strumpor ovanpå sina egna och inburrad i min jacka somnade hon gott i min famn och sov säkert en timma gungad av hästarna :) Joel somnade oxå till en stund tryggt vilande mot sin älskade mormor! 

Sen blev det mat innan vi tog färjan tillbaka för inhandlande av de obligatoriska polkagrisarna! :D


 

Av Johanna - 27 juli 2012 20:18

Ännu en jobbvecka är nu slut och det firar vi stort :)

Efter att ha hämtat Joel på dagis åkte vi hem till Jere och hämtade Tyra som nu sover hos oss. Vi har handlat godis och ätit framför Bolt. Tror det blev uppskattat av båda. Nu ligger dom nerbäddade och kikar på Skönheten och odjuret. Blir en tidig morgon igen i morgon då vi ska möta upp mormor i Vadstena och åka vidare mot Gränna/Visingsö. Hoppas på en kanon dag!


  Fina busarna nerbäddade :D

Av Johanna - 26 juli 2012 18:28

Känns som det är det enda jag gör just nu. Jobbar. Men så blir det, blir ju fina pengar sen i alla fall :D

Har varit lite strul på jobbet nu med sjukdom bland personalen men vi har löst det bra även om stressen ibland varit på topp. Imorgon ska alla vara tillbaka i alla fall. Kommer vara skönt :D

Och om en vecka ska jag ta igen missad tid med vännerna, skit dåligt samvete när det kommer till vissa men har inte orken eller tiden känns det som. Men snaaaart så! :D



Av Johanna - 22 juli 2012 20:01

Just den här tiden på året är saknaden större. Det närmar sig. Om lite drygt en vecka skulle du fyllt 65 år. I år skulle du varit pensionär på riktigt men det blev inte så. Sommaren var din tid, du trivdes som bäst. Jag minns så väl den sista sommaren. 60 års dagen och barnbarn närmade sig. Det du sa att du aldrig skulle få. Jag är så tacksam att du fick träffa Joel. Ditt barnbarn. Att du hann med det. Ni fick två månader tillsammans men det satte spår, jag vet inte hur han kan veta vem du är. Men det gör han, han känner igen dig på bilder utan att man säger något. Han pratar om dig som om du vore alldeles här hos oss och jag vill så gärna tro att han får träffa dig. Att han fortfarande kan se dig, för han pratar om dig som om du precis varit här och hälsat på. 

 

Jag tror att du valde en utväg, att du tog möjligheten för att du inte orkade mer. Jag tror du var nöjd med livet. Att du visste att allt skulle bli bra. Jag tror att du lämnade en stor del av dig själv i ditt barnbarn. 

Jag är så tacksam för den där sista sommaren, dom minnena glömmer jag aldrig, dom harjag gömt längst in i hjärtat. 

Framför allt är jag så tacksam för att inget kan få tron på att få ses igen aldrig sviktar. Det är bara en fråga om tid. Jag vet att du finns kvar här hos oss som älskar dig. Men jag kan inte hjälpa att jag skulle vilja se din min nu, jag har kommit så långt. Jag önskar du fick dela detta med mig. Den människa jag blivit, jag tror du skulle varit stolt. 

 

Där på andra sidan molnen där solen alltid skiner, där väntar du på oss det vet jag. Jag känner det i hjärtat. Sen den dagen du lämnade oss har jag aldrig någonsin fruktat döden, det här är en resa mot ett högre mål. Jag försöker leva livet fullt ut, för jag vet hur fort det kan ta slut.

Det fanns i osagt mellan oss, vi visste vart vi stod. Men jag önskar ändå att jag sagt hur mycket jag älskar dig. Att du hade fått med dig dom orden på din sista resa. 

Så lilla pappa tills vi möts igen får jag viska ut i vinden hur mycket jag älskar dig och hur tacksam jag är för att du hade valt att spendera ditt liv med just oss. 

Jag saknar dig mer idag av flera skäl men jag vet att du vaktar på mig och att du säkert ler i din himmel för utan ord visste du hur det var ställt. 

 

 

Men jag kan inte hjälpa att det finns dagar som idag då jag känner mig så fruktansvärt ensam för att du inte finns här hos mig. <3


Av Johanna - 22 juli 2012 19:19

Njut av livet och det du har idag för en dag är det försent.

Oroa dig inte för framtiden den kommer ändå. 

Var inte vårdslös med andras känslor och låt ingen vara vårdslös med dina.

Lär känna dina föräldrar du vet aldrig när dom är borta för alltid.

Var snäll mot dina syskon, de är länken till det förflutna.

Vänner kommer och går, men kom ihåg att hålla hårt i dom bästa!

 



Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards