liveforlove

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna - 20 maj 2012 17:59

 



Hittade denna hos Malin och tyckte den verkade kul :)

Fler som gör den hittar ni oxå inne hos Augustifamiljen.


Fler som vill hänga på? :)

Av Johanna - 19 maj 2012 14:11

Man brukar säga inget ont som inte har något gott med sig. 

Och jag börjar inse att det goda med allt det onda som varit en bubbla runt mig i ganska många år nu är att jag fått en ny vän. Jag tror i alla fall att det är dags att anse att han kommit att bli min vän. Han ger goda råd och livar upp dagen en dag i veckan sisådär med snigelpost. Till slut var det han som gjorde att jag bestämde mig.  Jag tänker vänta och se vad som händer. Det är inte värt att vända upp och ner på allt för att få ett avslut just nu. En dag kommer det lösa sig det vet jag. Och jag har ansett att mitt liv inte går vidare så länge som det är som det är just nu. Men mitt liv har gått vidare för länge sen. Jag står inte kvar på samma plats som då och trampar. Jag är där jag verkligen vill vara i livet. Sen att allting inte kan vara perfekt det hör väl till livet. 


Så jag väntar och ser vad som kommer ske. Vad gör några månader till för skillnad? Det har ju redan varit så här i flera år. Men i min bok dog du för flera kapitel sen. En vålnad från ett tidigare så destruktivt liv kan du få vara ett tag till. 

För nu för första gången på väldigt länge är jag fullkomligt nöjd med dom som finns i mitt och står mig nära. 

De som inte för nåt gott med sig har jag "dödat" i tidigare kapitel. Och nu är mitt liv mer någonting av en halequin bok. Drömmen som faktiskt blev sann till slut. Det ni! Det hade jag aldrig trott! 

Av Johanna - 19 maj 2012 11:39

 

En sommardress till Joel :)



Nya kalsonger till lille herrn :)




Och så klänning med tillbehör till Tyra :)   

Av Johanna - 19 maj 2012 11:35

Gick iväg på kul med boll nu på förmiddagen för att se om Joel skulle gilla det. 

Att han trillade på vägen dit förstörde humöret ganska rejält och sen att det var massa barn gjorde inte saken bättre. Vi tillbringade en stund sittande i gräset och kolla men Joel ville inte. Och jag tänker inte tvinga honom! Så vi traskade hemåt igen. Fick ju titta en stund på söta Amanda i alla fall :) 


Nej nu satsar vi på hockey för Joel :)

Av Johanna - 18 maj 2012 22:46

Vi tog en promenad med Ubbe på kvällen. Gick nere i Varamon och bara njöt av vädret och skogen. 

Jag och min lilla äskling. Hade med mig kameran så passade på att ta lite kort :)


 

Puss mamma :)


Ubbe njöt av promenaden och vädret :)





En liten puss bild i solen. Finaste lilla hjärtat :)

Det här är livskvalité!   





Av Johanna - 18 maj 2012 19:37

Dagen idag har spenderats på stan. Lämnade Joel hos Katja & Rina i morse och åkte sen och fixade naglarna som ni ser i inlägget under. Rosa med blommor idag, riktigt vårit och tjejigt. Blir fint till dopet på söndag :)


Sen blev det att möta upp Jennie för att köpa doppresent och det är numera check! 

Köpte lite annat som behövdes oxå. Men det kommer bild sen :)


Nu ska vi ha lite fredagsmys här hemma tänkte jag :)

Av Johanna - 18 maj 2012 16:57

 

Av Johanna - 17 maj 2012 22:36

Med förlust mot Tjeckien tog Sveriges VM slut. Bittert vill jag lova men jag hade det på känn. Vet inte varför men anade det redan tidigt idag. Förut när jag kollade på Finland-Usa skrev jag att jag hoppades det var sista gången detta VM jag hejade på Finland. Anade att det inte skulle vara så... Ja bittert är det... Och jag är skitsur innerst inne. 


Men vet ni vad... Det går inte att ändra på... 


Så vad gör man nu?


Jo man säger så här! VM går vidare och jag får heja på det laget som vann förra året. Dom är ju ändå ganska nära och en stor del av dom jag numera räknar till min familj har ju det här laget närmast hjärtat! 



Så hoppas nu Finland tar VM guld i år igen! Det är dom fan värda!   

Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards