liveforlove

Alla inlägg under april 2012

Av Johanna - 6 april 2012 14:38

Då det är ett trevigt quiz på tisdag som jag gärna vill klara försöker jag beta igenom kapitlen i böckerna. Hur det går? Skit! Har snart läst Plan B färdigt och ska sen läsa Pes tänkte jag. Det känns inte lockande någonstans men jag vill hinna läsa en gång idag. Helst två då jag inte hinner läsa i morgon, frågan är bara hur mycket som fastnar. 

Plan B vet jag än så länge handlar om spannmålskrisen. Att vissa länder köper upp mark i fattigare länder med bättre odlingsmöjligheter för att trygga sitt eget lands försörjning. Och att detta då leder till en större hungersnöd i det landet som säljer sin åkermark då det inte finns tillräckligt med burkbar jord för att människorna ska kunna överleva.

Det är förjävligt måste jag säga. Kanske är den här kursen nyttig för mig ändå, det verkar ju som jag lär mig lite skit... :)


Och C ska bara vara tyst för jag vet redan vad du tänker!! :D

Av Johanna - 6 april 2012 11:35

Dagen kommer nog bli lång oxå. Riktigt pissväder ute så blir en innedag. Och jag är redan uttråkad. Joel med tror jag, då han surar gärnet på Ubbe i soffan. Men får se vad man hittar på. Ska snart börja med lite mat i alla fall. Sen blir det nog filmer i soffan hela dagen tror jag. 

Ska köpa hårfärg till i morgon oxå, då min svägerska ska hjälpa mig att bleka håret. Kommer se ut som en påskkycklling i morgon men det får man bjuda på. Lär ju få göra det i omgångar :) Men det får bli så, svindyrt att göra det hos frisör :)


Nej fixa mat var det!

Av Johanna - 5 april 2012 21:24

Gosade ner mig med liten älskling i soffan och kollade på Ensam hemma. Skrattade båda två rätt gott på sina ställen. Mest jag då som förstår allt. Men Joel gillade den oxå.

Nu ska lilleman stoppas i säng och jag ska väl lägga mig i soffan en stund till :)

Av Johanna - 5 april 2012 18:35

Idag var det påskfest på dagis, och utklädnad var frivillig. Då Joel inte är killen som klär ut sig var jag helt säker på att det skulle vara ett stort NEJ idag på morgonen...


Men kolla vad jag skjutsade till dagis... Världens finaste påskkärring!



  

Av Johanna - 4 april 2012 21:40

Och jag hoppas verkligen inte det betyder att jag blir sjuk igen för då vet jag inte vad jag gör. Det finns inte tid för sjukdomar just nu! Det går bara inte!!!! Så snälla snälla låt mig få vara frisk. Jag har så jävla mycket att göra just nu, så nej tack!


Me för säkerhetsskull tänker jag faktiskt bädda ner mig. Lika bra att få många timmars sömn. För i morgon ska jag plugga gärnet. Måste läsa ifatt och göra en uppgift. Och ja nya kursen suger!!


Godnatt!!



Dessutom saknar jag min älskling massor!!! 

Av Johanna - 4 april 2012 08:36

Skulle pluggat idag, mött mamma och sett föreläsning. Blir inget av det. För när jag kom ut efter att ha lämnat en ledsen Joel på dagis hade jag 4 missade samtal. Bemanningen hade ringt som tokiga :) 

Så klockan 10 ska jag gå in o jobba. Skulle egentligen börjat nu men det fanns ju ingen chans att jag skulle hinna. Så får bli så här :) Dagis idag, mys med små barn :) Lite mindre planering, bara att flyta med då. Så det är lugnt att stressa in så här :)


Kul ska det bli i alla fall :) 

Dax att fortsätta göra mig i ordning!

Av Johanna - 3 april 2012 16:40

Ja idag var då dagen jag fasat för ett tag. Det var dags att kolla läget på kroopen. Ett testpass på gymmet. 

63,7 kg stannade vågen på, något som funkar bra för mig just nu. Visste att jag gått upp lite sen sist jag vägde mig. 

20 kg fett och 23,4 kg muskler. Så ja det var ju skönt att det var mer muskler än fett i alla fall :)


Konditionen gick bra, eller ja mer än bra. Låg på över medel så det får man väl vara nöjd med, då jag trodde det skulle vara skit. Dock detta med magmuskler var ju inget vidare. Så ska göra plankan tre gånger om dagen 3*30 sekunder. Och ja det är jobbigt men nästa gång ska det ha förbättras avsevärt av detta så bara o köra på. 


Överlag är jag väl nöjd med resultatet. Eller ja det är jag! Alltid skönt att få veta att man ligger bra till på konditionen :) 

Av Johanna - 3 april 2012 11:47


 

Mycket gammal bild :)


Dagens humör: Det är toppen!

Dagens mående: Fin fint!

Dagens borde: Packa gymväskan kanske?

Dagens frisyr: Uppsatt

Dagens smink: Inget alls

Dagens klädsel: jeans, rosa linne och vit tröja

Dagens planer: Äta, gymmet, hämta Joel

Dagens materiella vill ha: En Iphone :)

Dagens fundering: När kommer böckerna?

Dagens beroende: Cola!

Dagens tråkigaste: Råkade försova oss i morse!

Dagens längtan: Sommaren!

Dagens superlängtan: Att huset ska försvinna!

Dagens tidning: Ingen alls

Dagens låt: Afzelius- Ingenting förändras av sig självt


Det tog sin tid

att se det klart

att det vi skapar själva

det är det enda som blir av

vi kunde gott behövt din hjälp

för ingenting förändras av sig själv...

Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards