liveforlove

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Johanna - 15 april 2012 21:53

Jag lovade ju er två inlägg till ikväll. Det kommer bara bli ett. Det här alltså. Det andra sparar jag. Till i morgon kanske. Vi får se. Har lite att förbereda inför morgondagen och ska snart lägga mig så hinner inte med allt jag tänkt mig. Ni förstår va?

'Vad var det nu jag skulle skriva om... Jo när bitarna faller på plats.

Som ni vet ni som följt mig ett tag vet ju att mitt liv är ganska rörigt. 


De allra första bitarna landade när jag första gången fick upp Joel på bröstet. Då fann jag en väldigt stor del av mig själv. Just i det ögonblicket förstod jag meningen med mitt liv. Det var att vara hans mamma. Resan har varit omtumlande. Jag har trots allt varit ensam med honom från dag ett. Han är bara min. Varför, spelar ingen roll. Joel är min, och för honom tar jag vilken kula som helst. Han är alltid mitt nummer 1. Precis som det ska vara så klart. 


Egentligen kanske en del av bitarna redan skulle ha fallit på plats för sisådär 10 år sen. Efter en hård kväll på krogen. En promenad i Varamon och ett nej du får inte följa med mig hem. Jaja jag erkänner jag var väl ganska kär då. Fast jag var ett svin, vilket jag tydligen inte var ensam om... Men det visste jag ju inte förut... ;)


Igår ställde min älskling en fråga... Eller ett påstående. Hur skulle livet vara om vi hade fortsatt då? Ja det vet i sjutton. Det är ju svårt att veta. Det jag vill komma till är i alla fall att den sista biten faktiskt har fallit på plats. Kärleken som jag aldrig mött den förut, jag kan prata med honom om allt. Jag kan dela mina dåliga sidor (inte utan att oroa mig för svaret så klart) men jag tror jag redan skulle skrämt bort honom om det varit möjligt. Jag kan skratta med honom och jag tror att jag skulle kunna gråta i hans famn oxå. Dit har vi inte kommit än för det har inte funnits någon anledning. Men jag är inte rädd för att han ska stöta bort mig. 


Det jag vill säga med allt det här är i alla fall.

Att jag nu är tillsammas med mitt livs kärlek! Det kanske tog tio år att förstå att det skulle vara han. Ja ja jag kanske fattar lite trögt då jag borde förstått att den känslan han kan väcka hos mig, den har aldrig varit så påtaglig förut. Men nu vet jag. Och en sak kan jag säga.. Får jag bestämma... Då blir han aldrig mer tillgänglig... Inte jag heller. Aldrig någonsin. Tänker på hur mycket just det har skrämt mig förut. Att nöja sig, ha funnit sin plats.

Nu förstår jag varför det skrämt mig så mycket... 


Det var ju inte rätt innan! 


Du älskling du gör mig så fruktansvärt lycklig. Släpper aldrig taget. Du, Joel och dina fina barn. Det är så lycka stavas!


 

VFU

Av Johanna - 15 april 2012 18:18

I morgon är det dax att ta igen fyra dagars missad vfu. Skit länge sen den perioden tog slut men har inte passat att fixa det före nu. Bara hoppas att det blev G på tentan så är den kursen helt klar på fredag. 4 dagars vfu och rätt sköna tider så det ska nog gå bra tror jag. Känns kul att komma tillbaka några dagar igen. Ingen speciell jobbig period då jag bara ska göra saker jag tycker är roligt :) Skriva, skriva skriva ska dom göra :) 

Ska börja morgondagen med att skriva noveller om tema kärlek!

Det kommer dom nog gilla tror jag, eller ja dom flesta i alla fall :) Har några under kategorier så de får välja vad dom vill skriva om. Dom brukar vara duktig så jag är inte speciellt bekymrad. Det här är ju elever jag känner så vi fixar det :D 


Men det kanske blir lite tyst här på dagtid då jag kommer ha annat för mig :)

Men har ju lovat er två inlägg till idag så det fixar jag nog :D

Av Johanna - 15 april 2012 13:42

Ja som rätt så ofta nu för tiden har det varit tyst här inne. Kan bero på att jag haft fullt upp. Fredags var det middag hos svärmor. Sen lite spel på det, överlag en mycket trevlig kväll. Sen igår blev det först middag med Cicci och Matrim. Sen vidare till min svägerska Katja och hennes fru Rina för spelkväll. Riktigt trevligt där. Men det var ju väntat. Trivs så bra med älsklings familj. Eller ja det är ju faktiskt min familj nu oxå. Det känns verkligen så... Och det är ganska ovant för mig om jag ska vara ärlig. Så bra som livet är nu har det aldrig varit. Inte med någon. Fast det tänkte jag faktiskt skriva om senare idag. Måste ju bjuda på lite inlägg. Håll utkik för det kommer oxå något väldigt seriöst inlägg senare som jag tänkt på ett tag. 


Nu ska jag fixa lite mat sen ska jag ut o gå med mitt lilla hjärta och vovven... Ja vovven ja. Om jag hade vetat hur livet skulle bli hade jag aldrig skaffat honom men nu är det som det är och något jag verkligen måste fundera över... 


All smärta, alla tårar. Alla dåliga beslut.

Idag skulle jag inte göra om någonting. 

För alla dom sakerna förde mig hit dit jag är idag.

Det var värt varenda steg för att nå hit med er.

Ni som är en del av mitt liv idag.

En del har varit med länge, en del är alldeles nya.

Men det spelar ingen roll för ni alla gör mitt liv bättre!


Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Skapa flashcards