liveforlove

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Johanna - 16 mars 2012 18:48



Minns ni detta? Ni som följt mig ett tag kommer känna igen det. Det där är köket i MITT hus. Ja för se ett sånt äger jag. Ett hus jag bott i under exakt 21 dagar av mitt liv. Har kanske spenderat 40 dagar där sammanlagt. Men jag har ägt det i tre år. Tre år!!! Bara där är det sjukt.

Jag har varit tyst, inte sagt ett ord, låtit det vara från och till, försökt bli av med det, försökt förstå, försökt vara den han ville att jag skulle vara. Han är då den andra ägaren. Den som äger huset tillsammans med mig. Jag kanske är sinnessjuk vad vet jag, vem skulle inte bli det efter alla dessa turer?

 Men jag har varit tyst, låtit honom sprida sin sanning men aldrig gett min. Men nu mina kära vänner är jag trött på att vara tyst. Jag är trött på breven varje månad, jag är trött på namnet som står med på kuvertet. Jag är trött på att äga ett hus tillsammans med någon som troligen hellre får pest än pratar med mig. Jag vet att jag är svår och att jag varit skit dum men vad fan, ge upp det där huset då! Inte någon kan njuta av den här situationen när man avskyr den andra ägaren. Det om något är sinnessjukt. Nu säger jag verkligen inte att han är det tro inte det! För det tycker jag inte, jag vill bara förstå. VARFÖR? Hur tänker han? Vad vinner han?

Gubben i lådan leken är slut nu! Jag har tröttnat på att svassa med! Var det krig du ville ha så kommer du få krig. 

Jag är starkare nu, mycket mycket starkare. Inte den osäkra lilla tjejen du kan sopa golvet med!

Det här ska lösa sig på ett eller annat sätt, det får räcka nu! Det har gått tillräckligt lång tid. 

Jag är vuxen nog att prata med dig, men du kan inte ens svara på sms? Vad gör du i stället, låter någon av dina "vänner" skicka... Ja det visar hur moget det här är. 

Och ja jag vet det är inte bättre att skriva det så här. Men det här är min historia, jag skriver ingenting som inte är sant. Kan stå för varenda ord. Och vill ni kalla mig sinnessjuk och rubbad... Eller kanske till och med en STALKER. För att jag vill reda ut det här med MITT hus. VARSÅGODA! Dom som betyder nåt för mig vet vem jag är!


Tack för att du läst enda hit! Nu är det upp till dig att döma som du vill!

Presentation


Johanna var namnet närmar mig 30 med stormsteg lite för fort enligt mig själv men vad gör man?
Jag är mamma till världens bästa Joel som fyllde 5 nu i somras! I vinter blir jag oxå sambo med min STORA kärlek i o med detta fick jag oxå två underbara bonus

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Listor


Ovido - Quiz & Flashcards